THEMA
Co-creatieve organisatie, collectieve intelligentie, in groep werken, creativiteit.
DOELSTELLINGEN
PROGRAMMA
Duur: ½ dag.
Inhoud van de opleiding:
- Zelfbewustzijn en collectief bewustzijn.
- Het eigen ego achterwege laten.
- Meta-communicatie.
- Gelijkheid, veiligheid en openheid.
- Uitwisselingen omkaderen en in goede banen leiden.
- De voordelen van collectieve intelligentie begrijpen.
- Zich niet meer opstellen als baas die alles weet, alles stuurt en alles op zich neemt.
- Een ander soort bestuur invoeren dat ervan uit gaat dat ieder verantwoordelijk is en we ook collectief verantwoordelijk zijn.
- Een klimaat van vertrouwen en gemoedelijkheid creëren dat uitnodigt tot praten en deelnemen.
- Inclusie, controle en openheid - het model van Schutz.
METHODE
DOELPUBLIEK
Ledereen die een actieve rol speelt in organisatorische verandering: managers, teamverantwoordelijken, projectleiders, project managers.
INTERVENTIEPLAATS
Huren van een zaal afhankelijk van de gekozen regio of in de onderneming. Enkel ter plaatse.