Interventieniveau: Groep - Individu
Interventiepijler: Operationeel -People management
Doelstellingen:
- Managers helpen om delegeren op afstand te begrijpen en in de praktijk om te zetten
- De voordelen van delegeren op afstand ontdekken
- Managers uitrusten om de belangrijkste uitdagingen van delegeren op afstand in te zien
Programma:
- Delegeren vereist duidelijke taal: definitie van delegeren; wat is het – wat is het niet.
- Waarom delegeren? Voordelen en nadelen.
- Delegeren als echte management tool
- Het model voor situationeel management van Hersey en Blanchard en het gebruik ervan bij management op afstand
- Specifieke kenmerken van delegeren op afstand: wat hebben ze gemeen en waarin verschillen ze met delegeren in situ
- De risico’s en emoties van delegeren op afstand bepalen en ermee omgaan
Methode:
- Theoretische aanknopingspunten
- Ontdekken van tools en methoden
- Oefeningen ter integratie
- Uitwisselingen
- Denkoefeningen - individueel en collectief
Doelpubliek: Managers;
Voorwaarden:
Ter plaatse: 1 dag of
Op afstand 3 x 2 uur: 2 modules van 2u op 1 dag + 1 module van 2u ten laatste binnen de 3 volgende weken (groep van maximum 10 personen).