De stress van mijn medewerkers in Covid-19 crisis begrijpen en ermee omgaan

COVID-19

Interventieniveau: Groep - Individu

Interventiepijler:Operationeel - People management

Doelstellingen:

  • De mechaniek van stress begrijpen en de link leggen met situaties die deelnemers meemaakten in de context van Covid en bij het einde van de lockdown
  • De subjectieve dimensie van stress inzien en ermee rekening houden
  • Goede praktijken aankaarten inzake stresspreventie en stressbeheersing.

Programma:

  • Definitie en mechaniek van stress
  • De stresscurve
  • Link met de eigen beroepservaring Met welke stresssituaties worden uw medewerkers geconfronteerd bij de corona-exit en de werkhervatting?
  • Hoe stress herkennen? Fysieke en gedragssignalen
  • Wat zijn de oorzaken van stress?

-Organisatorische oorzaken. Welke organisatorische elementen hebben een impact op mijn stress?

-Individuele oorzaken. Verschillen in gevoeligheid en vatbaarheid voor stress.

  • Hoe stress voorkomen en beheersen?
  • Welke goede praktijken op persoonlijk en organisatorisch vlak?
  • Rekening houden met de subjectieve dimensie van de stress die elke medewerker ervaart en met ieders behoeften

Methode:

  • Theoretische uiteenzettingen
  • Uitwisseling en terugkoppelen naar eigen beleving
  • Tools en methoden voor stressbeheersing
  • Denkoefeningen - individueel en collectief
  • Oefeningen ter integratie

Doelpubliek: Managers en HR

Voorwaarden:

Ter plaatse: 1 dag

Op afstand: 3 x 2 uur: 2 modules van 2u op 1 dag + 1 module van 2u ten laatste binnen de 2 volgende weken (groep van maximum 10 personen).

Aanvraag offerte
© Onemamagement